Pact tegen armoede

16-05-2013
Op donderdagavond 16 mei was het weer tijd voor een Pact bijeenkomst. Deze keer heeft Stichting Leven in Delft namens het Delftsch Studenten Corps de ontvangst op zich genomen. Het was voor de meeste bezoekers even wennen zo’n mooi groot gebouw naar bier stinkend en met een plakkende vloer.
Deze keer kwamen de volgende organisaties aan bod:  Introductie van Stichting Move, samenwerking tussen studenten en kinderen; Stichting Samen, koppelt benadeelden in de samenleving aan hen die het beter getroffen hebben om samen een prestatie te leveren; SP Delft, zorg in Delft in relatie tot de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Roeland Bom gaf namens Stichting Leven in Delft een presentatie over de activiteiten van de Stichting en de Delftdag die tijdens het Lustrum van onze vereniging zal plaats vinden in het centrum. Daarnaast is in een Münchhausen vraag ook gesproken over het betrekken van de armen in Delft bij de Delftdag. Zo kunnen zij makkelijk benaderd worden via de voedselbank of door ze op te halen vanuit de wijken in Delft-Zuid.