All posts by admin

Safari in eigen stad

Wordt het binnen zitten je even te veel? Of moeten de kinderen wat energie kwijt? Loop dan onze safari! We hebben een route uitgezet langs een aantal historische plekken en hierlangs knuffels van de ‘Big 5’ verstopt. Laat de kinderen lekker zoeken en maak een lekkere wandeling door Delft! Scan de QR-code om de route op google maps te openen, of bekijk ‘m op de flyer. Deel je ervaringen met ons op 0644260994!

LiD 3-daagse

30 november, 1 en 2 december organiseerde wij met Stichting LiD de LiD 3-Daagse. We zijn trots om te kunnen zeggen dat het een groot succes was! De pubquiz, schildercursus van Emma Hermans en het optreden van de mannen van de Delftsche Studenten Dans Harmonie zijn allemaal geregeld via een live stream. We hebben er zo hopelijk voor gezorgd dat de bewoners even vergeten in wat voor rare tijd we leven. Hierbij de foto’s om terug te kijken op deze drie gezellig dagen!

Stichting LiD 2020-2021

Sinds kort hebben wij het stokje overgedragen gekregen van de vorige groep en hebben er ontzettend veel zin in! We zijn erg gemotiveerde en er staan al verschillende activiteiten gepland voor komend jaar. Alle projecten van dit jaar zullen hierop worden weergeven, houd de site dus goed in de gaten!

Groetjes,
Frederic, Jip, Bram, Isa, Femke en Anne

Skiën met kinderen van Delft voor Elkaar

Op 5 maart zijn we gaan skiën met kinderen van Delft voor Elkaar. Nadat we naar SnowWorld Zoetermeer waren gereden was het tijd om de ski-schoenen aan te trekken en de piste voor het eerst te betreden. De skileraren Marilise en Fien waren verrast hoe snel de kinderen het skiën oppikten! Het was een gezellige middag die afgesloten is met een diner bij de grote gele M.

Delfts Familie Diner

Bij een nieuwe Stichting Leven in Delft groep hoort ook een nieuwe activiteit: Het Delfts familie diner. Een diner voor jong en oud voor mensen die bij de voedselbank zitten. Met verschillende activiteiten voor de kinderen zoals voetballen, strijkkralen en schminken. De hulp-studenten droegen bij aan een gezellige sfeer. Veel dank aan de mensen van voedsel- en vakantiebank die ons hierbij hebben geholpen. We hopen dat deze activiteit, na een groot eerste succes, volgend jaar opnieuw zal worden georganiseerd.

Daklozen Diner

Op 15 December vond het Daklozen diner plaats. Een avond vol gezelligheid, lekker eten en goede muziek. We hebben onze uiterste best gedaan om er een leuke avond voor iedereen van te maken. Met dank aan de kookcommissie, Oud-Bestuur, DSDH, Funky monkeys en de dames van daklozencentrum Delft.

Sinterklaas film en een ontmoeting met de Sint

Sinterklaas film en een ontmoeting met de Sint voor de kinderen van de voedselbank

Op 30 november 2019 hebben we de Sint en zijn pieten uitgenodigd voor een groot festijn op de vereniging. Nadat er flink van de limonade was gedronken en de zakken met pepernoten van de pieten flink lichter waren geworden, is er een Sinterklaas film afgespeeld. Na de film was het tijd voor een ontmoeting met de Sint gepaard met een leuke foto. De kinderen konden ook worden geschminkt door de vrijwilligers en pieten, de voorkeur van hen was natuurlijk de schminkpiet.