All posts by admin

D.E.M.O.- weekend

Enkele weken geleden stond voor ons in het teken van de Delftse Eenheid, Muziek en Ontwikkeling.

Door verschillende activiteiten te organiseren willen we de verbinding tussen het Delftsch Studenten Corps en de stad Delft vieren, met name rondom het lustrum van komende zomer. het Lustrum heet dan ook niet voor niets ‘Element, kern van VERBINDING’.

Door samen te werken met andere studenten(verenigingen), niet-studenten initiatieven en lokale ondernemingen wilden wij voor iedereen wat neer zetten. Op deze manier willen wij zorgen dat alle inwoners van Delft toch kunnen mee genieten van de dingen die wij als studenten en niet-studenten samen organiseren. Samen kunnen wij als stad namelijk veel meer voor elkaar krijgen dan wanneer we langs elkaar leven.

Hier wat highlights van het weekend! De Museum-avond op Societeit Phoenix, de Techniek en Innovatiedag en de openluchtbioscoop waren alledrie enorme sucessen en we zijn super blij met alle positieve reacties. We streven ernaar om vaker van dit soort mooie evenementen te kunnen organiseren.

xxx Stichting Leven in Delft 2022-2023

Daklozen Kerstdiner 2022

Op de zondag in de aanloop van Kerst heeft ons jaarlijkse daklozendiner plaats gevonden.

Een avond waarbij op het Delftsch Studenten Corps een fantastisch diner is neergezet voor de bewoners van de opvang van Stichting Perspektief. Onder het genot van een kommetje linzensoep van Donerkingdom werd er gekeken hoe Argentinië het WK-voetbal won. Vervolgens gingen studenten en daklozen tijdens het hoofdgerecht samen met elkaar het gesprek aan. Er zijn vele mooie, indrukwekkende, maar ook verdrietige verhalen gedeeld. Na nog een kort bezoekje van de burgemeester sloten we de avond af met prachtige jazzmuziek van Groover en een heerlijke tiramisu van KnappeKoppen.

Geslaagd Daklozendiner door studenten – Delft op Zondag

Wij blijven ons als Stichting Leven in Delft hard inzetten om de band tussen studenten en Delftenaren te versterken. Met het geven van het diner hopen wij, twee altijd naast elkaar levende groepen Delftenaren wat dichter bij elkaar te brengen. Met deze insteek hebben we al veel op onze planning voor komend jaar.

Sinterklaasviering DSC 30 november 2022

Afgelopen woensdag heeft onze jaarlijkse sinterklaasviering plaatsgevonden in het prachtige gebouw van het Delftsche Studenten Societeit Phoenix.

Wij hebben samen met Oma’s Soep, Speelgoedbank Delft en natuurlijk Sinterklaas met zijn hulpjes veel kinderen en ouders blij kunnen maken met cadeautjes, appeltaart en een hele leuke middag! Dank naar Voedselbank Delft voor de ondersteuning en dank naar Delft voor Elkaar voor de tolk, zodat ook de Oekraïense kinderen konden meegenieten!

Delft op Zondag editie december 2022

Safari in eigen stad

Wordt het binnen zitten je even te veel? Of moeten de kinderen wat energie kwijt? Loop dan onze safari! We hebben een route uitgezet langs een aantal historische plekken en hierlangs knuffels van de ‘Big 5’ verstopt. Laat de kinderen lekker zoeken en maak een lekkere wandeling door Delft! Scan de QR-code om de route op google maps te openen, of bekijk ‘m op de flyer. Deel je ervaringen met ons op 0644260994!

LiD 3-daagse

30 november, 1 en 2 december organiseerde wij met Stichting LiD de LiD 3-Daagse. We zijn trots om te kunnen zeggen dat het een groot succes was! De pubquiz, schildercursus van Emma Hermans en het optreden van de mannen van de Delftsche Studenten Dans Harmonie zijn allemaal geregeld via een live stream. We hebben er zo hopelijk voor gezorgd dat de bewoners even vergeten in wat voor rare tijd we leven. Hierbij de foto’s om terug te kijken op deze drie gezellig dagen!

Stichting LiD 2020-2021

Sinds kort hebben wij het stokje overgedragen gekregen van de vorige groep en hebben er ontzettend veel zin in! We zijn erg gemotiveerde en er staan al verschillende activiteiten gepland voor komend jaar. Alle projecten van dit jaar zullen hierop worden weergeven, houd de site dus goed in de gaten!

Groetjes,
Frederic, Jip, Bram, Isa, Femke en Anne

Skiën met kinderen van Delft voor Elkaar

Op 5 maart zijn we gaan skiën met kinderen van Delft voor Elkaar. Nadat we naar SnowWorld Zoetermeer waren gereden was het tijd om de ski-schoenen aan te trekken en de piste voor het eerst te betreden. De skileraren Marilise en Fien waren verrast hoe snel de kinderen het skiën oppikten! Het was een gezellige middag die afgesloten is met een diner bij de grote gele M.

Delfts Familie Diner

Bij een nieuwe Stichting Leven in Delft groep hoort ook een nieuwe activiteit: Het Delfts familie diner. Een diner voor jong en oud voor mensen die bij de voedselbank zitten. Met verschillende activiteiten voor de kinderen zoals voetballen, strijkkralen en schminken. De hulp-studenten droegen bij aan een gezellige sfeer. Veel dank aan de mensen van voedsel- en vakantiebank die ons hierbij hebben geholpen. We hopen dat deze activiteit, na een groot eerste succes, volgend jaar opnieuw zal worden georganiseerd.